Galen häst, småbarn och en härlig Valborg

Benji, Hästar, Razor / Permalink / 0
Hej på er! 
Hade ni det bra igår? 
Det hade jag<3 
Amanda kom hit på eftermiddagen och så grillade vi, åt mat och sedan åkte vi in till linghem och kollade på elden och mötte upp några vänner. 
Bara gick runt och hängde i linghem helt enkelt.
Kan bara säga att det var en välbehövlig kväll med världens finaste människor. Förutom de där barnen på 9år som sprang efter mig och Amanda i en HALVTIMMA
Håll koll på era barn!


Igår så red jag även Razor. 
Superfin var han! Världens gång i honom och herregud vad pigg han var. Det blir bra tills på torsdag då första omgången av div.1 laget går och så ska han även hoppa silverrundan på majpokalen. 
Meningen var även att jag skulle rida Benji men det behövdes ju inte. Han rastade sig själv. 
Jag hade precis hoppat upp, ni vet när man ska dra sadelgjorden och sitter lite snett på hästen? Det gjorde jag samtidigt som vinden tog tag i plasten till ensilagebalarna. Benji som är en skygg och lite nervig ponny blir ju jätterädd, han kastar sig bakåt, åt sidan och sedan så bär det av i sken ner i en av hagarna. 
Jag som sitter där i luften och först inte fattade att Benji var långt iväg redan satte upp staketet ut mot vägen. Sedan blev det leta häst i hagarna. 
Benji är helt OMÖJLIG att ta i hagen i vanliga fall så att ni kan ju tänka er hur det var att få tag i honom när han var upphetsad och rent av vild. 
Efter en kvarts försökande att få tag i honom själv så ringde jag pappa. Morfar kom ut och vi försökte i ytterligare en halvtimme. 
Eftersom att Benji är så "skygg" så springer han iväg om man kommer närmare än 4meter när han är "fri". 
Men iallafall så kom han springandes till mig efter ett tag så kunde jag ta honom. 

Varken jag eller Benji blev skadade eller något. Benji bara rastade sig själv haha. 
Nästa gång så drar jag när jag står på backen tror jag haha. 
En upplevelse det med<3 
Världens bästa kompis<3 

Aja, nog om det. I eftermiddag tror jag att Elsa kommer ut så ska vi rida ut lite tänkte vi. Blir såå mysigt. 

Ha en fin dag så hörs vi hörrni<3

Liknande inlägg

Till top