Extrema hästar och ett äckligt väder

Benji, Hästar, Razor / Permalink / 0
Hej på er! 
Är det bra? 
Vilket väder Sverige bjuder på då, fy. För en vecka sedan var det typ sommar men nej, nu är det helt plötsligt höst! 
Usch! Ska man flytta till typ Thailand eller?;)

Igår trimmade jag iallafall på Razor och Benji som en liten gris. 
Razor en timmes trimning på bommar och sidvärtsrörelser. Duktig ponny men jobbigt var det. Ponnyn var helt dyngsur av svett:)

Benji fick också lite mera än en timmes trimning, han var dock inte ett dugg svettig. Sjukt pigg var han och i slutet var han så jä*la känslig att om jag satt en ynka millmeter fel så bytte han galopp och höll på att hoppa på stället. Där satt jag som en liten vante haha. Duktig var han också men idag får han bara gå ett litet lösgörande pass med något språng så att jag känner att allt känns bra inför morgondagens tävling;) 

Idag får Razor hoppa på lite smått och Örnie får trimma på lite bommar. 
Ebba är även med hem och får hjälpa mig att rida igång och av pownisarna<3 
Benji ifrån LA:n på majpokalen. Att trava in i en maxad 110cm:ers kombination var inte några problem<3 

Liknande inlägg

Till top