En liten förklaring

Benji, Hästar, Razor, Örnfjäder / Permalink / 0

Hej på er! Är allt bra?
Med mig är allt helt okej. Tänkte ge er en liten förklaring varför jag inte har bloggat på några dagar. Vi kan börja med i måndags.
Jag åkte in och hjälpte mamma på jobbet, hela affären fick vi inventerad och efter det så åkte jag till tandläkaren så där hade jag ingen tid alls på dagen. Sedan så kom maja på kvällen och vi gick ut och red.
Jag hoppade först Razor och han var verkligen hur fin som helst. Hoppade några hinder på 100-110cm och han bara flöt på och hoppade, en jättebra känsla.
Efter det hoppade jag upp på Benji och hoppade några låga språng först. En superbra känsla på honom också. Sedan höjde vi upp en oxer så att den låg på 1meter ungefär. Han hoppade på hur fint som helst. Skulle hoppa en sista gång och då så kom han sååå bra på hindret, hoppade såå fint över och språnget var helt perfekt. Sen hände det som inte får hända. Han snubblade i landningen och gick ned med mulen i gruset och jag hade inte en chans att hålla mig kvar. Jag åkte av och slog huvudet i hans bog och sedan tog jag emot mig i marken med armbågen.
Benji fick inget annat än något litet skrap på mulen och jag fick lite ont i huvudet men armbågen tog lite stryk.
Bara upp igen på hästryggen efter några minuter sittandes på marken. Hoppade några små små språng bara för att känna att Benji inte blev osäker. Hoppade de jättefint också.

Igår så låg jag på soffan hela dagen och hade sjukt ont i nacken och armen men idag är det bättre så att idag har jag varit ute och mockat, tagit in och ska sedan rida ikväll. Bara lite jogging på Razor så tar mamma Benji så han också får röra sig.
Aja, i helgen är det tävling i Söderköping, kanalhoppet, och både Razor och Benji ska gå det i år. Örnie vann det ju förra året så nu är det deras tur att visa vad de går för. Mina älskade ponnys<3

Liknande inlägg

Till top