Dagens resultat!

Benji, Hästar, Razor, Tävling / Permalink / 0

Hej på er! Tänkte bara kika in och säga hej och berätta hur det gick idag. Får bli lite kort eftersom att jag sitter på tåget påväg ner till Falsterbo och Skåne. Just nu är vi i Alvesta så ett tag kvar har vi men men.

Razor LB (90cm)- han var hur fin som helst och hoppade så sjukt bra på alla hinder. Kom till omhoppningen och ville satsa lite för mycket och satte inte riktigt ihop honom tillräckligt till tian så att ett skitstopp där. Men en superbra känsla och jag tar på mig stoppet helt. Dålig ridning och mer behövs det inte. Men annars är jag nöjd och han hoppade bra så att så mycket bättre kan det ju inte bli!
Mycket bättre känsla än i Söderköping så att nu är vi på g igen tror jag.
Nu får han tävlingsvila fram till grevagården i mitten av augusti<3
Det är han värd, finaste Razor<3


Benji LB (100cm)- en bra känsla hela banan och han slog inte så mycket. Hoppade sjukt bra på alla hinder och jag följde med i alla språng. Bra teamwork om jag får säga det själv. Dock så rev jag sista hindret i grunden och det vet jag inte riktigt varför. Han hoppade superbra och vi låg ett rätt på hindret, en bra anridning av mig och Benji var knappt i bommen. Men jaja. Bara en nollnolla i hela klassen och jag var den snabbaste med fyra fel så en andraplats blev det. Så grymt nöjd med mina fina hästar och mer än vad de levererar kan jag inte förvänta mig. Grymt nöjd över min och deras insats idag. Nu får de vila när vi är i Falsterbo vilket blir tre dagar och sedan så tror jag att Razor och Benji får några extra dagars vila. Det kan de vara värda, älsklingar<3

Kan även tillägga för er som undrar, skulle ju egentligen ha hoppat LA på båda två men jag skulle inte hinna med tåget ner till Skåne då så att jag valde att stryka mig;)

Liknande inlägg

Till top