Pigga hästar!

Benji, Guldhjärta, Hästar, Razor, Örnfjäder / Permalink / 0
Hello!
Hur är det? Mår ni bra i stormen?
Här har det allt varit lite stormigt. Usch ja, blåser och regnar, inte så mysigt om man frågar mig;)

Pigga hästar har jag ridit idag iallafall. Lite pågrund av blåsten och sedan har katterna varit överjävliga på att skrämmas idag!!
Fy för de asså haha;) 
Började eftermiddagen med att jogga Benji lite lätt efter tisdagens träning. Fin men lite träningsvärk hade han nog. 


Efter det var det Razors tur och han var desto piggare på livet. Småbolagen över lite kryss och en vattenmatta som låg på marken. Lite tittig men annars hur fin som helst.




Efter det gick jag in och fick klippa upp mina ridstövlar för att dragkedjan gick helt sönder och jag fick inte ur foten. Dragkedjan gick liksom varken upp eller ner haha. 
Tråkigt att de ska gå sönder två dagar innan tävling men hellre det än att de går sönder på tävling. 
Tur att jag redan har köpt nya! 

Jag gick sedan ut i mina stela och nya ridstövlar och red Örnie medans Kicki red panda. 
Fina var de båda två men Örniebus var helt galen! Sidohopp lite överallt och bockningar i typ varenda galoppsprång. Glad och pigg men hålla mig i fick jag, speciellt när katterna kom ner och levde rövare. Herregud säger jag bara. Sken och att inte gå upp till ena kortsidan gjorde mig lite frustrerad så att jag satte en stor galopp och skulle byta varv tänkte jag. På vägen tänker örnie att amen där står det ju ett litet kryss och vad tror ni att galningen gör? Jo han tar det i farten! 
Chockad blev jag kan jag säga haha. 
Efter det kunde jag inte hålla mig utan hoppade krysset och vattenmattan några gånger och Gud vad fin han var! 
Älskade ponny<3


Imorgon ska jag fixa stallet inför lördagen så att vet inte riktigt hur det blir med inläggen. 
Det är liksom den här tiden som jag hinner blogga, allt annat tar så lång tid.
Hästarna<3 


Liknande inlägg

Till top