Lång helg!

Hästar, Razor, Tävling, Örnfjäder / Permalink / 0
Hej på er! 
Jag har inte kunnat uppdatera bloggen eftersom att jag inte har haft någon som helst täckning;( 
Aja helgen har varit lång med mycket blandade känslor!
Fredagen: Vi kommer ner till Grevagården och träffar Johanna (hon hade Razor för ett tag sedan) för första gången! Asså den tjejen! Så trevlig och så himla duktig! Hon har bla ridit SM på Razor och vunnit flera medelsvåra klasser. Hon coachade mig och gav mig massor av bra tips med Razor!! 
Vi fick ett skitstopp på en röd oxer som solen låg på;( men annars en jättebra känsla! 
Örnie var ganska seg och liksom lite tråkig i galoppen. Jag tog ut vägarna men det räckte till en femteplats. För många och även för mig är det en bra placering med jag hade liksom ingen bra känsla. Han var inte den pigga och hoppglada Örnie som han brukar vara:/ 

Jag kan även tillägga att jag hoppade LB (90cm) med båda;) 

På fredagskvällen åkte vi ännu en gång till Grevagården och lyssnade på en föreläsning för bla Tobias Grönberg;) Han var så himla duktig och gav massor av tips om hur man förbereder sig och är på ett meeting på bästa sätt. Denna föreläsning var bara för finalisterna i Svelandcup;) 
Där träffade jag även världens härligaste Jennifer igen<3


Madicken och Jennifer<3 
Fina Evita och Jennifer<3 

Lördagen: Jag hoppade LB (90cm) på Razor och fick tyvärr två stopp;( Men när jag fick lite extra jävlar anamma och adrenalin i kroppen hoppade han resten av banan felfritt och klockrent. 

Örnie skulle då gå finalen i svelandcup (95cm). Örnie var inte alls som vanligt utan väldigt seg och han var liksom inte glad;( Han brommsade liksom när vi var påväg fram till hindrena även fast vi inte hade någon jättegalopp;/ Väl inne på banan kände jag att det var något som inte stämde. Vi kom till hinder fem som var en tvåkombination och väl där sa han upp sig. Han stannade och jag valde att utgå. Kan även tillägga att Örnie stannar aldrig om något inte är väldigt fel;( I veckan kommer våran veterinär ut och kollar upp honom. 
Väldigt tråkigt då jag har sett fram imot finalen skitlänge men Örnies hälsa går absolut före. Örnie är ju det finaste jag har<3 

Söndagen: Vi strök Örnie ifrån LA:n då han inte är okej. 

Razor var så himla fin! En 0+0 fels runda i LB! Han var laddad och så himla fin;) Han tvekade inte på ett hinder utan tog alla hinder med storm. Eftersom att jag satsade på en nollrunda och inte en placering så tog jag ut vägarna lite och var därmed tre stycken utanför placering. Men han var så fin och meetinget slutade helt okej ändå. Tråkigt det där med Örnie men jag menar att det var en final fast Örnie går före. Jag tycker att Örnie går före;) 
Världens bästa!! 

Måste även säga att i Johannas stall så har de en kattunge! Så gullig<3 




Och sedan mamma katt<3 

De hade typ fem katter till;) 
Så söta<3 

Men jag är ändå hyfsat nöjd med helgen;) Vi hörs senare<3 

Liknande inlägg

Till top