Majpokalen dag2

Benji, Hästar, Razor, Tävling / Permalink / 0
Idag hade jag såå bra känsla på båda. Även om turen inte låg på min sida så är jag nöjd med dagen. 

Razor LB+5 (95cm)- superduperfin på framhoppningen. Framme i varenda galoppsprång och ja, han var bara en dröm att sitta på. 
Mycket tittig bana idag med svåra vägar. Tekniskt och svårt, det kan man se på resultaten ifrån klasserna. Inte så många dubbelnollor. 
Hoppade strålande fram till kombinationen. Jag red till hundra procent och vi låg perfekt men kom lite snett på oxern som var insprånget. 
Eftersom att Razor inte bjuder på ett språng där vi ligger det allra minsta fel så fick vi ett stopp. 
Inget med det. Något besviken på honom blir jag dock. 
Att han inte bara kan bjussa till. Aja, bara att ta nya tag. 
Men vilken känsla vi hade, superfin ponny i vilket fall<3 


Benji LB+5 (105cm)- det högsta vi har hoppat tillsammans och han har i hela sitt liv bara hoppat fåtal LA (110cm). 
Han var en riktig buse på framhoppningen. Slog lite med huvudet och var bara allmänt pigg och lite dragig. Inget dumt utan bara mera sådär "släpp iväg mig då matte" busig. 
Han hoppade som en Gud inne på banan. Låg rätt på varenda hinder och känslan var bättre än någonsin. 
Jag tryckte till honom lite till ett räcke med helt vita bommar, murinfångare och en vattenmatta under. Som en liten väckarklocka om att nu är vi på jobbet och nu hoppar vi allt utan att vara tittig. Han hoppade men fick med sig översta bommen. 
Än en gång en sådan där lite touch bara. In i samma kombination som Razor stannade i så stannade Benji. Han var varken dum eller låg fel men lite tittig var han allt. 
Bara att klappa om och rida på igen. Hoppade allt annat superfint och jag är så jäkla nöjd med honom. 

På söndag blir det ingen final för mig på varken Razor eller Benji men jag bryr mig faktiskt inte. 
Visst, det hade väl varit jättekul att få hoppa final men att hoppa runt en "tröstklass" är inte så dumt. 
Man fick visst välja vilken "tröstklass" man ville hoppa och eftersom att benji har känts så himla fin så valde jag att debutera LA på honom. 
Razor skulle hoppat en LB men det var en clear round och eftersom att jag vill hoppa lite längre bana så ska jag kolla med Skogslotten om jag kan hoppa LA istället. 
Återkommer med mera information!

Ikväll ska jag gå ut och jogga Örnie på gräsfältet lite. Mysigaste<3 

Ni får bilder ifrån helgen på söndag kväll eller måndag. Beroende på när jag får de. 
Om DU har fotat mig och vill dela med dig av bilderna så får du jättegärna skicka ett meddelande på Facebook (Sara Ringius). 

Liknande inlägg

Till top