Träning på Benji och hemmahoppning på Örnie

Benji, Hästar, Träning, Örnfjäder / Permalink / 0
Hej på er! 
Tiden springer iväg, imorgon är det redan torsdag, sedan fredag och sen så är det helg igen. Det är knappt så att man hinner fatta att veckan har börjat innan den slutar igen. 
Det är 16 mars redan. 
Firade vi inte in det nya året igår? :) 

Aja, igår var det iallafall hopptränare hos TT och jag tog med Benji. 
Han var verkligen en dröm att sitta på, jag menar det EN DRÖM! 
Han har ALDRIG varit så fin på en träning som han var igår och vi bara flög över 1meters hinder utan några som helst konstigheter. 
Mycket övningar på att få med yttersida och att vända in i banan. 
Såna vägar var verkligen nyttigt att jobba på med Benji.
Tänkte lägga ut en film på instagram, Facebook och även youtube så att ni kan ju gå in och följa mig på att de medierna, heter sararingius på alla;) 
Min favorit<3 

Idag så tog jag med eve hem och hon skrittade runt lite på Benji medans jag red och hoppade på Örnie här hemma.
Har nu bytt sadel på honom och han hoppade bättre än någonsin. Såå högt över hindrena och han hoppade verkligen ifrån alla lägen. 
Det var inget fel på sadeln jag hade innan men mina ben har växt som sjutton nu och den sadeln började verkligen att vara för liten. Fick liksom inte tillräckligt med stöd för knät. 
Bra att ponnyn är så fin och bra att fet bara är att byta, dessutom om han hoppar bättre och mera noggrant så är det värt det. 
Mina hjärtan, jag smälter vad sött<3 

I helgen vet jag inte hur uppdateringen kommer att se ut då min helg är heelt fullspäckad med grejer. På fredag så kommer jag hem, rider och sedan skjutsar pappa mig till Jennifer, där stannar jag till lördag och sedan på söndag så ska jag tävla i kinda. 
Örnie får hoppa LC och LB och Benji ska få hoppa även han LC och LB, 90cm och 1m för honom alltså. 
Önska mig lycka till. 

Jag ska verkligen försöka få upp så mycket inlägg jag kan men det är svårt, okej? 
Vet inte hur mitt internet kommer att vara heller, inlägg ifrån mobilen blir det garanterat haha. 

Liknande inlägg

Till top