En motionerad Örnie och ett nytt sadelunderlägg

Benji, Guldhjärta, Hästar, Razor, Örnfjäder / Permalink / 0

Hej på er! Eller godnatt rättare sagt;)
Tänkte bara flika in och säga ett hej och sedan lite var som har hänt de senaste dygnet.
Igår morgon var mamma och jag iväg på travshoppen och sharpman lite och köpte bland annat ett nytt sadelunderlägg. Ett som man lägger under bakvalvet så att sadeln inte ligger i bakvikt. Inte för att min har gjort det men jag vill vara extra försiktig med mina ponnys och dels så sitter jag bättre nu också. Stadigare och mera stilla i sadeln. Speciellt på Benji. En tröja och lite hästgodis fick vi med oss också. Alltid så när jag och mamma är och shoppar hästgrejer. Vi ska ha en grej men slutar med att vi har spenderat 3000kr och kommer ifrån stan med 7 påsar, haha nej men nästan så.

Igår red jag även Benji, Razor och Örnie med det nya underlägget och de gick precis som vanligt. Lite bättre tillochmed.
Örnie fick småskutta över några småhimder och Tove hoppade Guldhjärta.
Idag har Benji och Razor fått vila och Örnie fick ett lugnt trimmpass på gräset. Fina ponny<3

Imorgon ska alla ponnys joggas och trimmas lite. Blir bra tills på fredag då det är tävling. På fredagkvällen tar mamma och jag antagligen tåget till Skåne och Falsterbo väntar lördag och söndag. Jag övertalade henne verkligen inte:)

Men aja, nog tjatat ifrån mig.
Glöm inte att ta hand om varandra och tänk positivt. Godnatt<3

Liknande inlägg

Till top