Dagen innan

Benji, Hästar, Razor, Örnfjäder / Permalink / 0

Hej på er!
Godmorgon för vissa och godnatt för andra haha. Nejmen min morgon började på allra bästa sätt.
Med ridbyxor på och sadeln i famnen. Igår så släppte jag ut storhästarna och fodrade ponnyna inne. Mockade ut allt kiss hos ponnyna och Kicki hos panda. En bra kväll. Bestämde att jag skulle rida på morgonen så så blev det idag. Benjis tur att joggas och några små språng på 1meter ungefär fick det bli inför imorgon. Guud så fin han var! Hoppade bättre än på länge och det känns verkligen så bra just nu. Han är med mig i varenda galoppsprång verkligen.

Igår fick Razor hoppa några språng på 1 meter också ungefär. Och han hoppade så bra. Högt över och världens framåtbjudning. Så roligt!!
Idag ska han bara joggas. Eftersom att det är tävling imorgon så ska jag tvätta och fixa alla grejer och ponnyna ska tvättas och Razor och Örnie ska joggas lite.
Tävlingen efter Västervik nu blir kinda och då så ska Örnie och Benji få åka med och tävla. Blir kul!

Kan ju även tillägga att efter tävlingen imorgon så sätter jag mig och mamma på tåget ner till Falsterbo. Vi ska gå där lördag och söndag och så åker vi hem på måndagen. Alltså så får ponnyna vila lördag, söndag, och Razor och Benji får nog vila enda tills på tisdagen eller onsdagen. De får en välförtjänt liten vila. Älskade ponnys<3
Nu --> packa inför Falsterbo!!!!

Liknande inlägg

Till top