När resultaten inte speglar känslan

Benji, Hästar, Razor, Tävling / Permalink / 0
Hej på er!
Ni vet säkert att jag var och tävlade igår. Resultaten speglar inte känslan kan jag säga.
Hästarna var så fina och hoppade bättre än någonsin men turen var inte på min sida. Jag hoppade ju två LB, 90cm för Razor och 1m för Benji. Vi kan börja med Razors resultat.
 
Första LB:n- Razor var hur fin som helst på framhoppningen och även inne på banan så hoppade han som en gud. Nolla i grunden, till första i omhoppingen så ville jag lite för mycket och fick inte riktigt ihop honom fram till hindret, låg på halvdistans och han vågade inte hoppa av. Jag vände tillbaka på hindret och han var nolla på allt annat. Slarvfel av ryttaren och det funkar inte när man rider en så pass känslig häst som Razor, då måste allt sitta.
Superfin runda med ett slarvfel.
 
I andra LB:n så var han lite seg faktiskt. Framhoppingen i Kinda är ganska tung och lös så att det tar på hästarna att hoppa fram där. Med en häst som är lite svår att få fram var det inte det enklaste jobbet. Hoppa fint gjorde han verkligen men till sista hindret i grunden så såg jag ingen distans, valde att rida på framåt men han svarade inte. Även ett skitstopp där men vad gör det när hästen är 20cm över alla hinder. 
Magiskt<3
 
 
 
Första LB:n med Benji- Benji har aldrig varit tittig förutom igår. Jag antar att det var för att det var första utetävlingen för honom på jättelänge. Så fort vi kom in på banan blev han lite spänd och liksom lite hetsig. 
Han hoppade superfint och jag fick verkligen hålla mig i för att inte flyga av haha.
Det var några titthinder med och såklart så var det de som inte gick så bra att hoppa över med Benji. 
Första stoppet kom på ett räcke med röd-vita smala bommar, vita stora infångare och vita utfyllnader med röd text på under. Hindret stod även så att man hoppade det ifrån in och utgången. Jag visste mycket väl att han skulle tveka på det och jag agerade med att ta en förhållning, lägga honom lite närmare men han sa strängt nej, jag vill inte hoppa detta. Jag rider an igen, tippar honom en gång med spöet och han hoppar. Han river visserligen men jag fick över honom. 
Fram till sista i grunden hoppade han superfint. Högt över hindrena och ja, somsagt så fick jag hålla mig i när han hoppade sina 30cm extra. 
Sista hindret i grunden var en maxad 1meters oxer med stora utfyllnader under. Samma sak hände på det hindret men annars så är jag supernöjd med rundan. Känslan var hur bra som helst och jag kände verkligen hur roligt han tyckte att det var.
 
I den andra LB:n så var han lugnare. Även han var sjukt trött i kroppen efter den tunga framhoppningen även fast jag inte red där särskilt länge.
Jag fick gå in på banan själv för att hon som red efter mig inte kunde hålla sin häst utan att skulle ha sprungit på och hoppat efter. Eftersom att Benji i sig är en väldigt lugn och fin häst så funkade det bra. Fick ett stopp på det vit-röda hindret även i den klassen och så rev jag även utsprånget i kombitationen man annars så var det en okej runda. 
Mycket bakutsparkar på kortsidorna där underlaget släppte men annars så var det en stabil och stadig runda, jag är nöjd iallafall.
Jag lägger alla gårdagens runor på rutinkontot och så kör vi igen om två veckor på skogslotten. Träna på utfyllnader under hindrena ska vi göra också.
 
 
Fick även reda på att det var några som fotade mig igår, om du har gjort det så kan du väl skicka bilderna till mig på facebook eller instagram så får jag se, vore kul<3

Liknande inlägg

Till top