Resultat ifrån NFK

Benji, Hästar, Razor, Tävling, Örnfjäder / Permalink / 0
Örnie LC (80cm)- en jättebra känsla och ponnyn hoppade superfint. Bra vägar och en snabb omhoppning men räckte inte enda fram till placering men en nollnolla med en superbra känsla går ju inte att klaga på. Ponnyn är kung<3 

Benji LC (90cm)- lite för lågt tycker Benji. Mycket bakutsparkar och vi fick med oss bommen på tvåan. Ett räcke, Benji har ju lite svårt med räcken så det var inte så konstigt. Rytmen förstörs ju helt när han slå också. 
Eftersom att han slår så fruktansvärt högt så tappar jag ju rytmen och lite balansen på honom och då är det ju skitsvårt att lägga honom perfekt på hindrena. Jag gjorde även en tvärnit när han höll på att slå mig ur sadeln så 4fel för det. Annars en helt okej känsla och fint hoppar han ju alltid<3 

Benji LB (100cm)- jag satte på sporrarna så att jag kunde säga åt honom på skarpen direkt han gick och tryckte och det gjorde susen. Han hoppade såååå bra! Jag red lite slarvigt in på en linje med räcke till oxer och han inte sitta upp riktigt till oxern så att han bara touchade frambommen som såklart rullade av. Skitsurt att turen inte kunde vara på min sida någongång när känslan är såå bra. 
Aja, supernöjd med ponnyn iallafall. Han sköter sitt<3 

Razor LC+5 (förklass till laget, 85cm)- han var så fin på framhoppningen och vilken bjudning han hade. Han ville verkligen hoppa, letade hinder. 
Hoppade en stadig nolla i grunden och sedan så red jag i en lugn galopp i omhoppningen men vi slickade verkligen hinderstöden. Ponnyn han kan vända på en femöring om man så vill. Tiden räckte till vinst och känslan var bättre än någonsin! Bästa ponny<3 

Razor LB lagklass (90cm)- han hoppade bättre än någonsin på framhoppningen och med den känslan var det bara att gå in och rida till 100%. Jag gick ut först av alla i vretas lag och satte en fin och stadig nollrunda. Såå skönt att han sköter sig. Han stog emot litegrann men det är inte så konstigt, varmt och lite stressigt men men. Bara att jag rider bra så hoppar ponnyn hus om han vill<3 

Vretas lag snubblade dock lite på målsnöret och slutade på 8fel:/ 
Gör ingenting, vi tar igen det i finalen! En jättebra insats av alla i laget och såå fina rundor tjejer! Nu håller vi detta till finalen. Mera träning så kommer vi igen<3 
Frida, Elsa, jag och Anna. Bästa laget<3 

Jag har haft skitkul i helgen iallafall och ponnyna är bättre än bäst. Mina älskade<3 

Idag har jag även haft Razor i ett år och det har ju gått bra kan man ju säga! 
Även ett år sedan min allra bästa vän, mitt allt och min älskade stjärna åkte härifrån. Älskade Melissa<3 



Liknande inlägg

Till top