Fina resultat och 4 hästar ridna<3

Benji, Guldhjärta, Hästar, Razor, Tävling, Örnfjäder / Permalink / 1
Hej på er! Mår ni bra? 
Jag är helt sjukt trött i kroppen efter en hel dag på hästryggen. 
Dagen började med att Ebba kom hit, vi åkte till kinda och sedan började allvaret igen! 
Inledde dagen med att världens bästa Örnie tar hem segern i LC (80cm). 
Han är bara för bäst och jag har inga ord för hur glad jag är att jag har haft honom. 
Han ställer ALLTID upp. 
Jag känner mig värdigt lång på honom och jag är nästan helt säker på att detta var sista tävlingen för oss två. 
Riktigt tråkigt och jobbigt men jag är sååå glad och tacksam över hur mycket glädje vi har gett varandra. 
Han är bäst någonsin och kommer alltid att vara. 
Jag slutar på bästa sätt. En vinst och längst fram i ärevarvet, där han trivs som bäst. 
Tack älskade du. Du är bäst.

Benji hoppade ju LC och LB och han var en dröm! 
Jobba för det fick jag men resultaten vart ju jättefina. 

I LC:n så hoppade han superfint men till femman som var en oxer som man vände in i banan för att hoppa stannade han. Jag kan ju tillägga att han stannade för att varken jag eller han såg hindret. Lampan som var över hade slocknat och det var näst intill svart just där. Inget konstigt.
Superfint och jag laddade om till LB:n (1m). 

Han var superpigg och jag fick kämpa för att sitta kvar. 
Benji är en sån häst som sparkar bakut och hoppar litenpå stället när han blir exalterad. Idag var han överexalterad. 
Hoppade superfint i alla lägen och jag satte en nollnolla. Glädjetårarna rann och jag visste inte och vet fortfarande inte vad jag ska ta mig till! Förstår ni hur glad jag är över att han var villig att ställa upp och hoppa hur fel eller rätt vi än kom!? 
Jag är såå glad över honom<3


Hopptekniken lär vi träna lite på men det kommer. Det huvudsakliga nu är att sätta stadiga nollrundor och sedan klättra i höjderna lite<3 

När jag kom hem så var det bara att gå in och äta och sedan gå ut och hoppa panda lite. 
Även hon hoppade som en Gud. Lite räcken på 90cm och lite oxrar på 80cm. 
Försökte trycka av henne lite tidigt på vissa språng då jag vill att hon ska lära sig att hon faktiskt måste våga gå av stort ibland. 
Hon lyssnade och jag fick hålla mig i kan jag säga. 
Älskade hästar<3 

Idag joggade jag även razor lite. Han har ju vilat i en vecka ungefär och för vissa av er kanske det inte är lång tid men för mig så saknade jag verkligen att sitta däruppe och gasa runt på honom. 
Idag fick jag äntligen göra det. 
Pigg och glad som det ska vara. Skritt trav och galopp i båda varven och han var helt sig själv. 
Världens sötaste<3 

#1 - - Anonym:

Hur lång är du och hur hög är hästen?

Svar: Jag är ungefär 162cm och ponnyn är 133-135cm:)
Sara Ringius

Liknande inlägg

Till top