Resultat ifrån helgen på hemmaplan!

Benji, Hästar, Razor, Tävling / Permalink / 0
Nu kommer resultaten ifrån i helgen, tävling på hemmaplan. 

Lördag:
Razor LB (90cm, förklass inför lagklassen)- superfin ponny, en helt okej framåtbjudning men såå stark var han. Hoppade högt över och jag fick verkligen med mig yttersidan. Satte en stadig nolla i grunden och sedan så red jag en helt okej snabb omhoppning enligt mig. Tog inte ut något av Razor utan bara vände lite tighta svängar där jag kände för det. Inte en supersnabb omhoppning av oss men vi vann, men 15 sekunder!! Helt sjukt ju haha, kändes inte så fort men hästen har tryck i bakdelen när han vänder!<3 
Snyggaste ponnyn<3 

Benji LB (100cm)- vilken framåtbjudning! Så jäkla pigg, svårt för mig att ens hålla honom haha. Eftersom att han var helt sjukt övertaggad och hade svårt att ens hålla sig på marken så blev inte resultaten så bra haha. Men en bra känsla hade vi annars!
Men en rivning fick vi med oss och en rejäl bakutspark så att jag satt på halsen utan stigbyglar, han reste sig och snurrade runt på bakbenen, riktigt löst satt jag men lyckades kravla mig upp igen. Tre galoppsprång fram till hindret och han hoppade verkligen såå bra. 
Bild ifrån i tisdags! 

Razor LA (100cm, lagklass)- både jag och Razor var trötta. Han stog imot lite och var jättestark även i denna klass. En riktigt lång bana men två kombinationer och elva hinder. Vi rev åttan pågrundav att jag tog lite för mycket i honom och efter det så gick luften ur oss båda. Razor nästan säckade ihop haha, vi var så sjukt trötta. Resulterade i ett skitfånigt stopp på tian, slarvig ridning. Så arg på hur jag red i den klassen, ponnyn ställde verkligen upp på varenda hinder. Älskade ponny<3 


Benji LA (110cm)- Benji var något trött i kroppen men kändes som att rida på en riktigt stjärna. Han hoppade verkligen såå bra. Banan var maxad ifrån första till sista hindret och Benji var så duktig. Aldrig haft en så bra känsla någonsin. Dock så fick vi med oss två bommar men var gör det egentligen. Han har ju aldrig känts så fin. Största banan jag har hoppar någonsin på Benji och kom ut med bara två ner. Sååå nöjd verkligen!

Söndag:
Razor LA (100cm)- kändes bra i kroppen och verkligen fin på framhoppningen. Något trött var han nog men annars så fin. Ett skitstopp på hinder fyra då jag inte riktigt fick igenom min halvhalt och hade inte tillräckligt med ben på så att han skulle våga gå av långt ifrån. Men annars en jättebra känsla och jag är jättenöjd med hans insats i helgen. 
Duktig pownie!!<333 

Benji LA (110)- han var riktigt skarp. Han hjälpte ju inte riktigt till heller om man säger så, så stört jobbig! Jag hade sjukt svårt att hålla honom och han lyssnade verkligen inte på mig. Resultaten blev därför inte som väntat men så kan det vara ibland haha. 
Min tränare Therese sa tillochmed det att hälften av sprången var kanon medans hälften var ren kämparglöd. Ni kan ju bara föreställa er hur jag flög som en liten vante där uppe på hästryggen haha. Blev så himla trött av den rundan att när han slog mig ur sadeln och jag tappade stigbyglarna gjorde jag halt, satte mig tillrätta och tog ett par sekunder till att andas ut. Mamma och Therese bara stog och skrattade. De trodde tillochmed att jag skulle utgå med ett hinder kvar för att jag blev så trött i kroppen. Helt sjukt! Haha, lägger rundan på rutinkontot men annars så är jag sjukt nöjd med även hans insatser i helgen. Inte världens bästa resultat men så kan det vara ibland, jag red bra och ponnyn hoppar fantastiskt! (Även emellan hindrena;))


Aja, har även varit funktionär och stått upp i typ två hela dagar. Helt slut i kroppen haha! 
Vendela, Elsa, jag. Mina vretatjejer! 


Liknande inlägg

Till top