Resultat ifrån Söderköping

Benji, Hästar, Razor, Tävling / Permalink / 0

Hej på er!
Nu kommer helgens resultat!!

LÖRDAG
Razor LB (90cm, kval 1)- Hoppade bättre än någonsin även om jag red som en kratta de tre första hindrena typ.
Men nolla rakt igenom grunden och satte en av mina snabbaste omhoppningar. Gud vad jag red. Nolla även där och snabbast tid vilket resulterade i vinst. Därmed så ledde jag kanalhoppet för c-ponny med honom.

Benji LB (100cm, kval 1)- Han var såå fin verkligen. Hoppade som en Gud och var med mig i varenda anridning. Nolla i grunden och eftersom att jag vet att han är naturligt snabb och har en naturligt stor galopp så red jag på hans naturliga galopp och hållningar ihop honom så värst. Det ledde till en andraplats med en snabb och felfri omhoppning. Så grymt nöjd med honom där. Och inte nog med det så han som vann klassen var inte anmäld till kanalhoppet och därför ledde jag kanalhoppet för d-ponny med honom också!! Älskade ponnyer<3

SÖNDAG
Razor LB (90cm, kval 2/final)- jag var sjukt taggad och jag visste med mig att jag kan vinna denna klass och hela kanalhoppet OM jag rider nolla. Lite nervositet som jag inte riktigt kunde kontrollera. Jag som brukar vara iskall och helt sjukt fokuserad. Jag kunde inte hålla mina nerver i styr.
Razor var något seg i kroppen och i sina reaktioner vilket gjorde att jag blev frustrerad och red varken bra eller dåligt. Jag blev aldrig klar till hinder nummer 2 och det går inte på Razor. Då måste man vara 1000% koncentrerad och vara klar när man kommer till hindret. Jag brukar vara duktig på det men med nerver som lekte så kunde jag inte fokusera mig och fick ett stopp. Förstår ni besvikelsen på mig själv när jag visste att nu är vinsten borta och jag vinner inte kanalhoppet på c-ponny två år i rad. Jag ryckte iallafall upp mig och red sjukt bra hela banan efter det och då är det ju inga problem, då hoppar han som en Gud igen<3


Benji LB (100cm, kval 2/final)- nervositeten gick över men besvikelsen efter Razor satt kvar. Alla i min omgivning vet att jag så gärna vill och gör allt för att det ska gå bra på tävlingar. Arg på mig själv satt jag upp på Benji som var hur fin som helst. Hoppade som en Gud och nolla fram till näst sista hindret som var en kombination. Han slog mig ur sadeln och jag fick aldrig tillbaka balansen på oss efter det och fick då världens töntigaste stopp. Om jag bara hade rätat upp mig så hade han ju hoppat felfritt genom den med. Men nej, alla dagar gå inte som man vill.
Efter det så valde jag att utgå när jag kände att segern var utom räckhåll där med. Så sjukt besviken och så jäkla tråkigt att det inte gick vägen. Men vilka ponnys jag har ändå, världens finaste<3

Jag valde att hoppa LA på båda även om det inte gick skitbra i de första klasserna. Men jaja, det var ett helt okej beslut ändå.

Razor LA (100cm)- han var sjukt trött i kroppen och jag kände det redan till andningen på första hindret så att resultatet i den klassen är bara att glömma. Jag kom inte ens över första hindret. Men jag är sjukt nöjd med Razor insatts ändå, han är ju inte dum. En vinst och en bra stadig runda i LB till så jag kan inte säga något annat än att ponnyn under alla omständigheter är fantastik<3


Benji LA (110cm)- han kändes inte alls bra på framhoppningen men på banan blev han än helt annan häst. Han hoppade som en Gud de tre första hindrena och jag kände att mitt självförtroende höjdes efter Razors LA när det sänktes till noll igen.
Han hoppade superfint men i svängen till hinder nummer fyra vilket var en maxad oxer så halkade han och jag hittade återigen balansen i hans galopp och med två galoppsprång fram till hindret så kunde han inte göra annat än att stanna.
Måste bara tillägga att fyran stog så dåligt på banan. Jag valde att gå utanför ett hinder för att komma en någorlunda bra väg fram till det men då var man tvungen att nästan vända tillbaka in på banan igen för att komma rakt. Så en dålig väg där man inte kunde göra något annat än att komma snett på fyran. Benji som genast blev osäker och jag som bara kände att vägen var dålig och att jag inte kan komma rakt på oxern hur jag än rider valde att rida an och försöka igen men det gick inte. Vi hade för dåligt tryck och för dåligt flyt. Men en av de bästa känslorna jag har haft i en LA med Benji. Även fast vi bara kom till fyran. Han hoppade luftigt och fint och jag verkligen kände hur han bjöd till.

Jag sammanfattar helgen som bra men på söndagen så fanns inte turen på min sida. Hästarna har skött sig och jag är nöjd med deras insatser. Jag hade inte min bästa dag igår och varken Benji eller Razor heller. Något slarvig ridning i Razors andra LB på de två första hindrena men annars en bra ridning igenom hela helgen.


Men utan motgångar märker man ju ingen framgång, right. Jag blickar framåt och taggar tills på fredag när jag åker till Västervik och hoppar. Då håller vi tummarna. Mina älskade ponnysar, ni gör mina dagar till de bästa<3

Och ett stort tack till alla som är med och hjälper till och stöttar och pushar på tävlingar. Och grattis till alla med fina rundor och bra känslor!!

Liknande inlägg

Till top