Resultat ifrån gårdagens tävling

Benji, Guldhjärta, Hästar, Razor, Tävling, Örnfjäder / Permalink / 0
Hej på er! 
Sista dagen på påsklovet är här och jag sitter just nu inne på mammas jobb för att snart gå iväg och köpa nya skor. 
Får se vad det blir! 

Igår var jag ju somsagt iväg och tävlade Benji och Razor. 
Båda hoppade LC och LB. Allt stämde och de var helt fantastiska att sitta på. 

Razor: 
LC (80cm)- Razor hoppade en kanonrunda. Högt över hindrena och trycket uppe i alla svängar. Jag placerade honom rätt på alla hinder och ja, allt flöt bara på helt enkelt! 
I omhoppningen satsade jag lite och satte upp en något högre tempo och sedan skar jag av alla svängar. Snabb och felfri vilket räckte till en fjärdeplats. 
Benji fick gå in på prisutdelningen

I LB:n (90cm) var både jag och Razor något segare och liksom tröttare men taggade till så fort vi hade hoppat ettan. Nolla med långa svängar i omhoppningen då jag bara ville sätta en stadig felfri runda. Eftersom att det bara var jag och en till nollnolla så kom jag två där. 
Ibland ska man ha lite tur också.


Benji LC (90cm)- Benji var redan i LC:n sjukt taggad men lyssnade på mig hela vägen. Jag kunde vara så sjukt mjuk i händerna och skänkeln la jag bara om så hoppade han som en Gud. 
Han är högt över hindrena om någon. 
Han är ju snabb ifrån början liksom. Grundtempot på Benji är ju högt ifrån början. Även han snabb i omhoppningen men inte riktigt lika snäva svängar, jag hamnade precis utanför placering men vad gör det när känslan var bättre än aldrig förr! 
På Razors prisutdelning<3

I LB:n (1m) så var Benji taggad som aldrig förr. Slog med huvudet, studsade omkring och slog ut bakbenen när han inte fick göra som han ville.  
Även där en toppenrunda men med två nedslag. 
Två nedslag som jag får ta på mig helt själv. 
Jag tog en för mycket halvhalt och blev inte riktigt klar till en räcke som han touchade och som föll ner såklart. Även räcket efter touchade han och även det föll. 
Bryr mig verkligen inte om de felen utan ser bara vilken fantastisk runda vi hade!!

Nästa helg så hoppar vi två stycken LB med både Razor och Benji. Till kinda åker vi och där blir det kval till sveland-cup.


Igår red jag även Örnie barbacka ihop med Tove som red Guldhjärta. En liten tur i skogen gjorde hans dag<3 
Kungen av allt<3



Och grattis Jessica som var på tävlingsdebut med snurran idag! 
Nolla och mycket godis ska hon ha, både snurran och Jessica alltså;) 
In och kolla hennes blogg för att se de fulla resultaten. 
www.jisports.blogg.se

Liknande inlägg

Till top