En mysig dag med massor av häst<3

Benji, Hästar, Razor, Örnfjäder / Permalink / 0
Hej på er! 
Eller ja, godnatt typ. 
Tänkte bara skriva ihop ett kort litet inlägg om min kväll och sedan lägga mig. Skola imorgon så att det är bara att sova och sedan upp och slita igen. 
Jaja, det är så livet ser ut just nu.
Tror att det är typ 10veckor kvar tills jag får sommarlov. Jag längtar ju inte lite kan jag säga! 

Aja, Alice stannade även kvar tills idag och vi har mockat, sopat, fixat mat och vatten, tvättat och hängt tvätt, städat i sadelkammaren, mockat utanför stallet, tagit upp allt ensilage som låg på marken och slängt på gödselstacken, ridit och sedan så fodrade jag även kväll. 
En bra dag med mycket arbete alltså!
Före!

Efter!

Det ser inte ut som så stor skillnad på bilderna men det är verkligen mycket renare och fräschare där!


Ridningen blev lite varierad idag. 
Mamma red Razor, Alice red Benji och jag red Örnie. 
Benji och Razor var rätt så trötta i kroppen idag och Benji hade nog väldig träningsvärk. 
En liten sväng i skogen blev det och efter det så gick vi ner och joggade de på gräset. 
Örnie var superpigg och fin. Mycket galopp och sedan lite trav på det gjorde susen.





Finaste<3 

På tisdag kommer även hovslagaren ut vilket är väldigt behövligt. Ponnyna börjar vara väldigt långa i tårna nu och det är inte så bra. 
En dag och sedan nya skor!!

Godnatt<3

Liknande inlägg

Till top