Bockhopp och en tjurig ko

Guldhjärta, Hästar, Razor / Permalink / 0
Hej på er! 
Nu har jag precis varit ute och fodrat och hunnit få i mig lite mat själv. 

Jag och Kicki syntes somsagt i stallet. Vi tog in hästarna och sadlade på Guldhjärta och Razor. 
Ja så lätt är det inte. Att sätta på skydd är svårt och jävligt om man inte kommer ihåg hur man gör:) 

Men väl nere på ridbanan satte jag mig upp på Guldhjärta och Kicki gick runt med Razor. Guldhjärta var pigg men snäll. I galoppen bockade hon faktiskt med mig. Men vi hoppade ett 30cm:ers kryss och hon var superfin.
Även nät Kicki satt upp var hon lugn och fin. Några bocksprång men annars väldigt lugn och fin. 
Razor däremot var en dröm att sitta på idag. Väldigt pigg och början till het men ändå avspänd och fin. Vi hoppade över 60-70cm:ers räcken och jag utmanade honom faktiskt till att stanna men han tryckte av och hoppade som en Gud. Finisen<3 

Under tiden vi red så var det en stor ko i en hage. Det var några bönder som skulle flytta på kossorna. Därför så skulle kossorna gå upp på ett flak på en traktor. Alla kossorna gick upp förutom den största och antagligen den tjurigaste. Stackars bönderna höll på i en timme med att få upp den på flaket men den ville inte. Den ena bonden tig tillomed ner en av kossorna som redan stog på flaket för att locka upp den andra. Men nej, den ville inte. Och vad gör man när en ko inte vill gå upp. Ingen vet... 
Inte ens när vi gick upp ifrån ridbanan så var kon uppe. Får se om de är klara när jag ska rida imorgonbitti. 
Saknar den tjejen<3 Bästa Jennifer<3 

Imorgon så ska jag somsagt rida på morgonen och sedan åka till Vreta och träna för Anna Emanuelsson. 
Får se om jag uppdaterar mera imorgonbitti. 
Godnatt:) 

Liknande inlägg

Till top